Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zakopianka. Tunel pod Luboniem Małym - kiedy koniec prac? NOWE ZDJĘCIA z budowy S7 na odcinku Naprawa - Skomielna Biała [ZDJĘCIA]

Karina Czernik
Karina Czernik
Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka na odcinku Naprawa – Skomielna Biała (od ok. 721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu)
Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka na odcinku Naprawa – Skomielna Biała (od ok. 721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu) GDDKiA
Budowa tunelu drogowego pod Luboniem Małym - w ciągu drogi krajowej S7 z Lubnia do Rabki - ma skrócić czas przejazdu na trasie Kraków - Zakopane. Ta dwukomorowa konstrukcja będzie najdłuższym tunelem w Polsce - docelowo mierzyć ma ponad dwa kilometry długości. Jak informuje GDDKiA, w listopadzie na odcinku Naprawa - Skomielna Biała postępy prac szacuje się na 70 proc. W tunelach wykonywano powłokę ognioochronną, betonowano kapy chodnikowe i płytę podjezdniową. Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy.

Zakopianka. Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy tunelu pod górą Luboń

Zakopianka. Kiedy pojedziemy tunelem?

Drążenie tuneli pod Luboniem Małym rozpoczęło się w marcu 2017 roku. W październiku 2019 roku przebito prawy tunel, a w kwietniu 2020 - lewy. Według umowy wykonawcy (włoskiej firmy Astaldi) z GDDKiA, koniec prac szacuje się na luty 2022 roku. W sierpniu jednak firma wystosowała do GDDKiA wniosek o przedłużenie terminu zakończenia budowy: powoływali się na długą zimę, problemy z pracownikami, spora część załogi zachorowała na covid-19, co zdaniem Astaldi wpłynęło na organizację pracy i postępy robót.

- Na chwilę obecną wniosek Astaldi o wydłużenie terminu zakończenia prac nie został rozpatrzony. Oficjalnie więc nadal obowiązuje termin luty 2022. Nie możemy jednak udawać, że nie było pandemii i problemów związanych z covid-19. Dlatego liczymy się z tym, że prace przy budowie tunelu mogą być wydłużone o 2-3 miesiące - mówiła we wrześniu Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Budowa ekspresowej zakopianki. Postępy na odcinku Naprawa - Skomielna Biała

Pod koniec listopada GDDKiA poinformowało o postępach w budowie górskiej S7. W ramach robót tunelowych pod Luboniem Małym prowadzono następujące prace:

TUNEL PRAWY

  • wykonywano powłokę ognioochronną,
  • betonowano kapy chodnikowe, strona lewa,
  • betonowano kapy chodnikowe, strona prawa.

TUNEL LEWY

  • betonowano kapy chodnikowe, strona prawa,
  • wykonywano powłokę ognioochronną,
  • betonowano płytę podjezdniową.

Natomiast w ramach robót konstrukcyjno-inżynierskich m.in. wykonywano zasypkę portalu południowego i nasyp pod lewą jezdnię na odcinku od ST2 do wlotu lewego tunelu, powstały także instalacje w niszach i zabezpieczenie przeciwpożarowe w obu tunelach.

Zakopianka na odcinku Skomielna Biała - Naprawa w liczbach

Wartość kontraktu odcinka Naprawa - Skomielna Biała opiewa na kwotę 968 835 650,11 zł brutto. Kontrakt podpisano 29 czerwca 2016 roku, a termin realizacji określono na 54 miesiące od daty podpisania umowy (przewidywane są opóźnienia). Wykonawcą inwestycji jest włoska firma Astaldi S.p.A.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczawnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto